Informace k provozu naší základní školy od 4. ledna 2021 do 10. ledna 2021
Od 4. ledna 2021 do 10. ledna 2021 je povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníků.
Pro ostatní žáky je povinné vzdělávání distančním způsobem.
Pokud se vyučující domluví se zákonným zástupcem žáka, jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka. O organizaci konzultací rozhoduje ředitel školy s ohledem na vzdělávací potřeby žáka.
Prezenční výuka na naší škole bude probíhat v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se nebudou neslučovat, ani jinak neprolínat).
Příchod a odchod a pohyb žáků ve škole bude i nadále organizován tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky z různých tříd (Žáci při příchodu do školy nečekají před budovou, ale rovnou odcházejí (po převlečení a po přezutí v šatně do své třídy).
Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání.
Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách i mimo areál školy nebo školského zařízení.
Podle možností zařadíme pobyt žáků na čerstvém vzduchu.
Ve školní družině budeme dodržovat i nadále homogenity skupiny žáků jedné třídy.
Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) do prostor školy je možný jen v nezbytně nutných případech s tím, že se omezí kontakt třetích osob s osobami v prostorách školy.
Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
Ve škole budeme pracovat v aplikaci Teams. Bližší informace jste obdrželi od třídních učitelů. Účast na výuce je možná také prostřednictvím chytrých telefonů (aplikace Teams). Případné kolize v rozvrhu mezi sourozenci, nemožnost připojit se v dané době do online hodin budeme řešit individuálně.
Platforma Teams umožňuje zpracovávat soubory např. bez toho, abyste museli vždy tisknout a skenovat úkoly zadávané ve Wordu. Veškeré materiály budou pro žáky ke stažení pouze na TEAMS ve své třídě v souborech pod daným předmětem.
V odůvodněných případech může škola zapůjčit k výuce notebook (bude-li volný k dispozici). O zapůjčení notebooku rozhoduje po konzultaci s třídním učitelem ředitel školy.
Současná nedostupnost PC či jiného zařízení je důvodem k omluvě žáka z konkrétní hodiny online výuky (nicméně povinnost každého žáka je plnit úkoly, které jsou zadané v aplikaci Teams). Pravidla pro omlouvání žáka, který se nemůže zúčastnit distanční výuky, jsou stejná jako při běžném provozu školy. Viz také Dodatek školního řádu č. 1 z roku 2020.
Ke vzdělávání distančním způsobem na 1. stupni.
Vzdělávání distančním způsobem na 1. st. ZŠ má svá specifika, žáci v tomto věku ještě obvykle nedosahují takové míry samostatnosti, digitální gramotnosti a kompetencí k učení, aby mohli plně převzít odpovědnost za své vzdělávání. Synchronní výuka na 1. st. by neměla trvat déle než jednu hodinu. Vhodné je střídat “online” setkání se samostatnou prací. Vzhledem k věku žáků není reálné a správné, aby online výuka probíhala ve stejném rozsahu dle obvyklého rozvrhu. Důležité je udržovat s žáky každodenní kontakt, jasně stanovit vzdělávací priority, pravidelně žáky povzbuzovat a prostřednictvím formativní zpětné vazby posilovat jejich vnitřní motivaci k dalšímu pokroku.
Online výuka na 1. stupni bude probíhat jako podpora distanční výuky.
3. – 4. ročníky – 5 hodin týdně (vždy 60 minut), žáci budou pracovat s třídní učitelkou, případně s vyučujícími stěžejních předmětů. Do online vyučovacích hodin budou zařazeny M, ČJ, AJ, PRV, PŘ a VL.
3. ročník: 10.00 – 11.00
4. ročníky: 11.00 – 12.00
Výuka v 5. ročnících bude probíhat podle následujícího rozvrhu.
V.A |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
PO | - | AJ | ČJ |
ÚT | - | PŘ | M |
ST | - | VL | ČJ |
ČT | - | AJ | M |
PÁ | ČJ | - | M |
V.B |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
PO | - | ČJ | PŘ |
ÚT | - | AJ | M |
ST | - | ČJ | VL |
ČT | - | M | AJ |
PÁ | M | ČJ | - |
Ke vzdělávání distančním způsobem na 2. stupni.
Čím jsou žáci starší, tím větší míru samostatnosti při vzdělávání lze očekávat a podporovat. Oproti výuce na 1. st. je doporučené zařazovat více skupinových aktivit, samostatné vyhledávání zdrojů a práci s nimi, využívat různé digitální nástroje podporující porozumění učivu, jeho procvičení a rozvoj kompetencí v daných oblastech. Ani na 2. st. ZŠ nelze on-line výuku plánovat tak, aby synchronní aktivity kopírovaly běžný školní rozvrh hodin a žáci museli mnoho hodin denně sledovat on-line přenosy. Synchronní výuka by neměla přesáhnout tři vyučovací hodiny za sebou.
VI.A |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | ČJ | - | AJ | M |
ÚT | D | F | - | PŘ |
ST | ČJ | AJ | M | - |
ČT | - | ČJ | Z | M |
PÁ | - | - | - | - |
VI.B |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | - | ČJ | M | AJ |
ÚT | M | D | F | - |
ST | AJ | ČJ | PŘ | - |
ČT | - | M | ČJ | Z |
PÁ | - | - | - | - |
VII.A |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | AJ | M | PŘ | - |
ÚT | M | ČJ | D | - |
ST | Z | - | ČJ | AJ |
ČT | F | M | - | ČJ |
PÁ | - | - | - | - |
VII.B |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | M | AJ | D | - |
ÚT | - | PŘ | ČJ | M |
ST | - | Z | AJ | ČJ |
ČT | ČJ | F | M | - |
PÁ | - | - | - | - |
VIII. |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | PŘ | ČJ | M | - |
ÚT | - | ČJ | AJ | NJ |
ST | M | D | CH | - |
ČT | NJ | ČJ | AJ | - |
PÁ | F | M | Z | - |
IX. |
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO | ČJ1/M2 | M1/ČJ2 | - | Z |
ÚT | AJ1/NJ2 | NJ1/AJ2 | PŘ | - |
ST | ČJ1/M2 | M1/ČJ2 | D | - |
ČT | AJ1/NJ2 | NJ1/AJ2 | CH | - |
PÁ | ČJ1/M2 | M1/ČJ2 | F | - |
Odkaz na web MŠMT
https://www.msmt.cz/aktualni-informace-k-provozu-skol
Školní stravování
Zařízení školního stravování bude v provozu. Provoz se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost.
Ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti. Ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat podle domluvy s vedoucí stravování – příchod ze spodní strany školy.
Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.