Školní vzdělávací program MŠ
Každá třída má zpracovaný "Třídní vzdělávací program"
Vztah mezi ŠVP a TVP :
- Vytvoření jednoduché struktury tematických celků - každý měsíc má svoje téma, které vystihuje jeho název
- ev. Podtéma blíže určuje zaměření vdaném týdnu.
- Máme stanoveno 10 základních tématických celků - témat.Každé téma obsahuje několik podtémat.
- Časový prostor pro jednotlivá témata i podtémata je ponechán na práci učitelky.Učitelka délku tematického okruhu odvozuje podle zájmu dětí, jejich věku, tempa, zajímavosti tématu.
- Vkaždém tématu je obsaženo všech 5 oblastí:
- Dítě a jeho tělo
- Dítě a jeho psychika
- Dítě a ten druhý
- Dítě a společnost
-
Dítě a svět
Denní režim v naší škole je dostatečně pružný, umožňuje reagovat na individuální možnosti a potřeby dětí, na jejich aktuání potřeby. Je zpracován tak, aby dal dětem dostatek prostoru pro pohyb, relaxaci, spontánní i řízené činnosti. Respektuje biorytmus dítěte a je sestaven s ohledem na stravovací režim.
Osobností se člověk nerodí, osobností se stává.
Rozvoj dítěte předškolního věku v podstatě znamená přeměnu dítěte v člověka jako osobnost. K plnohodnotnému rozvoji dítěte je třeba lidská společnost.
Dítě se rodí s určitými vlohami, dále záleží na životních podmínkách a prostředí, ve kterém se dítě pohybuje, jaké se z těchto vloh vyvinou vlastnosti a schopnosti.
Dítě podporujeme v jeho spontánní zvídavosti a rozvíjíme poznávací dovednosti a city. Podporujeme jeho prožívání a učíme ho sebeovládání.
Podporujeme sebedůvěru a učíme ho sebepoznání a sebehodnocení.