O základní škole
Základní škola a mateřská škola Osová Bítýška je úplná základní škola, která se nachází v malebném prostředí na úpatí Českomoravské vysočiny v obci Osová Bítýška. Škola je rozdělena na první a druhý stupeň, přičemž na prvním stupni je 9 tříd a na druhém stupni 8 tříd. K 1. září 2024 zde studuje celkem 324 žáků.
Ve škole integrujeme také žáky, kteří se učí podle upraveného vzdělávacího programu. Ve škole také pečujeme o žáky s vývojovými poruchami učení. Velký význam přikládáme také žákům talentovaným a žákům toužícím po rozvoji ve vybraných aktivitách. Základní škola vzdělává žáky podle školního vzdělávacího programu Škola pro všechny.
Výsledky a atmosféra
Škola dosahuje výborných výsledků, a to nejen v běžné výuce, ale i při přijímacích zkouškách na střední školy. Žáci jsou dobře připraveni a často dosahují vysokých umístění v různých soutěžích a olympiádách Škola je výborně hodnocená Českou školní inspekcí, což potvrzuje vysokou kvalitu vzdělávání a péče o žáky. Velmi nás těší, že rodiče volí naši školu v takové míře, že dojíždí téměř 200 žáků z více než 25 obcí.
Vzdělávací program
Základní škola vzdělává žáky podle školního vzdělávacího programu "Škola pro všechny". Tento program je zaměřen na individuální přístup k žákům a podporu jejich osobního rozvoje. Škola má dlouholeté zkušenosti s inkluzí žáků s vývojovými poruchami učení a poskytuje podporu talentovaným žákům, kteří mají možnost rozvíjet své schopnosti v různých aktivitách a soutěžích.
Pedagogický sbor
Pedagogický sbor školy tvoří kvalifikovaní učitelé, kteří se pravidelně vzdělávají a zlepšují své pedagogické dovednosti. Škola klade důraz na spolupráci mezi učiteli, žáky a rodiči, což přispívá k příjemné a podporující atmosféře ve škole. Škola se aktivně zapojuje do různých projektů a soutěží, které obohacují vzdělávací proces a poskytují žákům příležitosti k rozvoji jejich dovedností a zájmů, pořádá exkurze, tematické dny a různé kulturní a sportovní akce.
Hodnocení ČŠI z roku 2023 (výtah)
Škola má srozumitelně a jasně formulovanou vizi, kterou pedagogové sdílejí a naplňují, a tím podporují návaznost a propojenost mateřské a základní školy. Cílevědomě promyšlený, důsledně uplatňovaný systém řízení s důrazem na pozitivní a individuální přístup ke každému žákovi se zaměřením na jeho silné stránky a s propracovaným systémem podpory motivuje žáky k učení a výrazně přispívá k všestrannému rozvoji všech žákovských kompetencí a celkovému komplexnímu rozvoji jedince. Systém vyhodnocování hospitačních záznamů funguje jak v rámci zpětné vazby pro jednotlivce, tak v rámci přijímaných opatření cílených na celý pedagogický sbor. Výrazně podporováno je předávání informací a vzájemné porady k jednotlivým dětem i žákům. Pozitivní vliv na rozvoj klíčových kompetencí všech účastníků má propracovaný systém sdílení zkušeností z jednotlivých vyučovacích hodin, pomůcek, pracovních listů a nápadů prostřednictvím vnitřního informačního systému. Efektivní a funkční je také plánovitý systém podpory začínajících učitelů ze strany uvádějících učitelů i vedení školy. Příznivá atmosféra v kolektivech pedagogů v mateřské i základní škole pozitivně ovlivňuje kvalitu prosociálních vztahů a efektivitu týmové spolupráce. Široké spektrum účelně uplatňovaných metodických postupů společně s vlídným a vstřícným přístupem vedení školy, pedagogů a vychovatelů významně pozitivně ovlivňuje celý výchovně vzdělávací proces.