O mateřské škole

Mateřská škola v Osové Bítýšce je dvoutřídní s maximální kapacitou 56 dětí. Dochází do ní děti hlavně z Osové Bítýšky, ale i z dalších okolních vesnic. Do oddělení Berušek a Včeliček jsou děti zařazovány podle věku. Součástí MŠ je školní kuchyně s jídelnou. Mateřská škola má celodenní provoz. Nachází se v místě, které vyhovuje dětem díky klidnému a pěknému prostředí. Okolo budovy mateřské školy máme obnovenou zahradu s mnoha hracími prvky. Celá budova byla v roce 2014 moderně rekonstruovaná.

Děti jsou do naší mateřské školy přijímány na základě zápisu, který probíhá v jarních měsících. Vzdělávání v mateřské škole probíhá v přátelské a tvořivé atmosféře. Děti se spontánně zapojují do tvořivých her, kreslení, aktivit dle svého zájmu. Učí se bez obav vyjadřovat své názory a přání. Celodenní činnosti jsou plynule provázané tak, aby splňovaly cíle předškolní výchovy v souladu s RVP PV. Děti jsou vedeny k sebeobsluze a samostatnosti. V rámci rozvoje enviromentální výchovy je efektivně využívána i okolní příroda. 

Škola se podílí na rozvoji kultury v obci. Děti vystupují na tradiční vánoční (mikulášské) a jarní besídce. Na konci června připravujeme slavnostní rozloučeni s předškolními dětmi za přítomnosti rodičů. Pro děti připravujeme bohatý kulturní program nejen v prostorách mateřské školy. Jezdíme plavat do bazénu, pořádáme různé vzdělávací akce, čtení se školáky a s rodiči, výlety. Velký důraz klademe na spolupráci se základní školou. Předškolní děti navštěvují první třídu a seznamují se s prostředním základní školy. 

ČŠI: 

Vzdělávání v mateřské škole probíhalo v přátelské a tvořivé atmosféře. Děti se spontánně zapojovaly do tvořivých her, kreslení, aktivit dle svého zájmu. Bez obav vyjadřovaly své názory a přání. Řízené i spontánní činnosti byly plynule provázané, cíle byly stanoveny a vyhodnocovány. Starší děti byly vedeny k sebeobsluze, kterou velmi dobře zvládaly. Přínosná byla také práce školní asistentky, která se individuálně věnovala dětem se speciálními vzdělávacími potřebami. V rámci rozvoje enviromentální výchovy 3/7 a pohybových aktivit byla efektivně využívána okolní příroda. Bylo zřejmé, že pobyt v přírodě a v terénu s přírodními překážkami je pro děti bezproblémový. Odpolední odpočinek probíhal individuálně, pro děti s nižší potřebou spánku bylo připraveno vlastní tvoření nebo aktivity spojené s pracovními listy. Hospitované hodiny na základní škole probíhaly v příjemné pracovní atmosféře. Vzdělávací formy a metody byly účelně volené a průběžně se střídaly. Učební aktivity plynule navazovaly a čas vyučovacích hodin byl dobře využit. Učitelé aplikovali jednoznačné a názorné pokyny a žáky úspěšně motivovali k aktivnímu plnění zadaných úkolů, a to i povzbuzováním a pochvalou. Ti se se zájmem zapojovali, sdělovali své postřehy a v případě potřeby se neobávali dotazovat. Byli vedeni k logickému přemýšlení, využívání souvislostí a zkušeností z reálného života. Efektivita výuky byla podpořena množstvím vhodně volených didaktických pomůcek (např. obrazový materiál, pracovní listy, kartičky, hry), včetně zapojení prostředků informačních a komunikačních technologií.