Informace k provozu naší základní školy od 4. ledna 2021 do 10. ledna 2021
Od 4. ledna 2021 do 10. ledna 2021 je povolena osobní přítomnost žáků 1. a 2. ročníků.
Pro ostatní žáky je povinné vzdělávání distančním způsobem.
Pokud se vyučující domluví se zákonným zástupcem žáka, jsou umožněny prezenční individuální konzultace ve škole (vždy pouze jeden žák a jeden pedagogický pracovník), u kterých může být přítomen zákonný zástupce žáka. O organizaci konzultací rozhoduje ředitel školy s ohledem na vzdělávací potřeby žáka.
Prezenční výuka na naší škole bude probíhat v homogenních skupinách (kolektivy jednotlivých tříd se nebudou neslučovat, ani jinak neprolínat).
Příchod a odchod a pohyb žáků ve škole bude i nadále organizován tak, aby nedocházelo ke kontaktu mezi žáky z různých tříd (Žáci při příchodu do školy nečekají před budovou, ale rovnou odcházejí (po převlečení a po přezutí v šatně do své třídy).
Žáci a zaměstnanci školy (i další osoby pohybující se ve škole) mají povinnost nosit roušky po celou dobu pobytu ve škole.
Je zakázán zpěv a sportovní činnosti při vzdělávání.
Za podmínky zachování homogenity skupiny je možné realizovat vzdělávací činnosti ve venkovních prostorách i mimo areál školy nebo školského zařízení.
Podle možností zařadíme pobyt žáků na čerstvém vzduchu.
Ve školní družině budeme dodržovat i nadále homogenity skupiny žáků jedné třídy.
Vstup třetích osob (mimo žáky a zaměstnance) do prostor školy je možný jen v nezbytně nutných případech s tím, že se omezí kontakt třetích osob s osobami v prostorách školy.
Žáci i zaměstnanci školy mají povinnost v prostorách školní jídelny nosit roušky, s výjimkou doby konzumace stravy.
Ve škole budeme pracovat v aplikaci Teams. Bližší informace jste obdrželi od třídních učitelů. Účast na výuce je možná také prostřednictvím chytrých telefonů (aplikace Teams). Případné kolize v rozvrhu mezi sourozenci, nemožnost připojit se v dané době do online hodin budeme řešit individuálně.
Platforma Teams umožňuje zpracovávat soubory např. bez toho, abyste museli vždy tisknout a skenovat úkoly zadávané ve Wordu. Veškeré materiály budou pro žáky ke stažení pouze na TEAMS ve své třídě v souborech pod daným předmětem.
V odůvodněných případech může škola zapůjčit k výuce notebook (bude-li volný k dispozici). O zapůjčení notebooku rozhoduje po konzultaci s třídním učitelem ředitel školy.
Současná nedostupnost PC či jiného zařízení je důvodem k omluvě žáka z konkrétní hodiny online výuky (nicméně povinnost každého žáka je plnit úkoly, které jsou zadané v aplikaci Teams). Pravidla pro omlouvání žáka, který se nemůže zúčastnit distanční výuky, jsou stejná jako při běžném provozu školy. Viz také Dodatek školního řádu č. 1 z roku 2020.
Ke vzdělávání distančním způsobem na 1. stupni.
Vzdělávání distančním způsobem na 1. st. ZŠ má svá specifika, žáci v tomto věku ještě obvykle nedosahují takové míry samostatnosti, digitální gramotnosti a kompetencí k učení, aby mohli plně převzít odpovědnost za své vzdělávání. Synchronní výuka na 1. st. by neměla trvat déle než jednu hodinu. Vhodné je střídat “online” setkání se samostatnou prací. Vzhledem k věku žáků není reálné a správné, aby online výuka probíhala ve stejném rozsahu dle obvyklého rozvrhu. Důležité je udržovat s žáky každodenní kontakt, jasně stanovit vzdělávací priority, pravidelně žáky povzbuzovat a prostřednictvím formativní zpětné vazby posilovat jejich vnitřní motivaci k dalšímu pokroku.
Online výuka na 1. stupni bude probíhat jako podpora distanční výuky.
3. – 4. ročníky – 5 hodin týdně (vždy 60 minut), žáci budou pracovat s třídní učitelkou, případně s vyučujícími stěžejních předmětů. Do online vyučovacích hodin budou zařazeny M, ČJ, AJ, PRV, PŘ a VL.
3. ročník: 10.00 – 11.00
4. ročníky: 11.00 – 12.00
Výuka v 5. ročnících bude probíhat podle následujícího rozvrhu.
V.A
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
PO |
- |
AJ |
ČJ |
ÚT |
- |
PŘ |
M |
ST |
- |
VL |
ČJ |
ČT |
- |
AJ |
M |
PÁ |
ČJ |
- |
M |
V.B
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
PO |
- |
ČJ |
PŘ |
ÚT |
- |
AJ |
M |
ST |
- |
ČJ |
VL |
ČT |
- |
M |
AJ |
PÁ |
M |
ČJ |
- |
Ke vzdělávání distančním způsobem na 2. stupni.
Čím jsou žáci starší, tím větší míru samostatnosti při vzdělávání lze očekávat a podporovat. Oproti výuce na 1. st. je doporučené zařazovat více skupinových aktivit, samostatné vyhledávání zdrojů a práci s nimi, využívat různé digitální nástroje podporující porozumění učivu, jeho procvičení a rozvoj kompetencí v daných oblastech. Ani na 2. st. ZŠ nelze on-line výuku plánovat tak, aby synchronní aktivity kopírovaly běžný školní rozvrh hodin a žáci museli mnoho hodin denně sledovat on-line přenosy. Synchronní výuka by neměla přesáhnout tři vyučovací hodiny za sebou.
VI.A
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
ČJ |
- |
AJ |
M |
ÚT |
D |
F |
- |
PŘ |
ST |
ČJ |
AJ |
M |
- |
ČT |
- |
ČJ |
Z |
M |
PÁ |
- |
- |
- |
- |
VI.B
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
- |
ČJ |
M |
AJ |
ÚT |
M |
D |
F |
- |
ST |
AJ |
ČJ |
PŘ |
- |
ČT |
- |
M |
ČJ |
Z |
PÁ |
- |
- |
- |
- |
VII.A
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
AJ |
M |
PŘ |
- |
ÚT |
M |
ČJ |
D |
- |
ST |
Z |
- |
ČJ |
AJ |
ČT |
F |
M |
- |
ČJ |
PÁ |
- |
- |
- |
- |
VII.B
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
M |
AJ |
D |
- |
ÚT |
- |
PŘ |
ČJ |
M |
ST |
- |
Z |
AJ |
ČJ |
ČT |
ČJ |
F |
M |
- |
PÁ |
- |
- |
- |
- |
VIII.
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
PŘ |
ČJ |
M |
- |
ÚT |
- |
ČJ |
AJ |
NJ |
ST |
M |
D |
CH |
- |
ČT |
NJ |
ČJ |
AJ |
- |
PÁ |
F |
M |
Z |
- |
IX.
|
1. 07:40-08:25 |
2. 08:35-09:20 |
3. 09:35-10:20 |
4. 10:30-11:15 |
PO |
ČJ1/M2 |
M1/ČJ2 |
- |
Z |
ÚT |
AJ1/NJ2 |
NJ1/AJ2 |
PŘ |
- |
ST |
ČJ1/M2 |
M1/ČJ2 |
D |
- |
ČT |
AJ1/NJ2 |
NJ1/AJ2 |
CH |
- |
PÁ |
ČJ1/M2 |
M1/ČJ2 |
F |
- |
Odkaz na web MŠMT
https://www.msmt.cz/aktualni-informace-k-provozu-skol
Školní stravování
Zařízení školního stravování bude v provozu. Provoz se řídí pravidly pro provoz stravovacích služeb, které neslouží pro veřejnost.
Ve školní jídelně se mohou prezenčně stravovat pouze žáci v prezenční výuce a zaměstnanci školy přítomní na pracovišti. Ostatní žáci, zaměstnanci školy a cizí strávníci si mohou stravu odebrat podle domluvy s vedoucí stravování – příchod ze spodní strany školy.
Žáci mají v době povinné distanční výuky nárok na dotovaný oběd.