Mokré techniky podle Marie Montessori - 13.9.2024
– k tématu Sebeobsluha, jak na čistotu
Páteční deštivé odpoledne jsme využili k řízené vzdělávací činnosti podle Marie Montessori, konkrétně jsme vyzkoušeli mokré techniky.
Děti se střídaly ve třech skupinkách u připravených pracovišť:
- Šlehání vody a strouhaného mýdla
- Foukání do vody se strouhaným mýdlem – tvoření bublin (každé dítě mělo vlastní brčko)
- Štěrchání vody se strouhaným mýdlem v uzavřené lahvičce
Mýdlo si děti samy nastrouhaly během ranních her. O tuto činnost projevilo zájem několik dětí. Dbala jsem na bezpečnost, připomínala jsem dětem správné držení mýdla za co nejvzdálenější konec od struhadla.
Aktivity na stanovištích jsem dětem dopředu vysvětlila. Děti pracovaly velmi spontánně a s chutí. Dodržovaly pravidlo trochu vody a jedna lžička mýdla. Čas střídání určovaly přesýpací hodiny. Děti zvládly samostatné nalévání vody a dávkování mýdla, jen asi dvě děti požádaly o pomoc s nalitím vody. Součástí aktivit bylo i uklízení použitých pomůcek a příprava věcí pro další skupinu.
Při této zábavě děti procvičovaly:
- Zručnost, obratnost
- Trpělivost, toleranci
- Respektování pravidel
Za úspěch považuji také to, že se nikdo nepolil a v umývárně zůstala skoro suchá podlaha. (dd)