Říjen 2024

Společné akce
  • 3. 10. logopedické vyšetření pro přihlášené děti a garance u dětí už zařazených –          dopoledne v MŠ
  • 4. 10. – vánoční fotografování – pro přihlášené děti – od 8 hodin
  • 8. 10. odpolední hry s rodiči od 14.30 do 15.30 – ve třídě u Berušek
  • 23. 10. maňáskové divadlo Šternberk – dopoledne v MŠ

          - Šípková Růženka

          - O pejskovi a kočičce

          - Zajíc, liška a kohout

  • 29. - 30. 10. podzimní prázdniny v ZŠ – omluvte své děti do 21. 10., pokud                                   nepřájdou do MŠ
Berušky BERUŠKY

PŘÍRODA:

„Malíř podzim“

„Tiše, tiše, ježek spí…“

  • budeme se seznamovat se změnami počasí na podzim
  • zopakujeme si hlavních znaky podzimu
  • vytvoříme si podzimní kresby a výrobky s využitím nejrůznějších materiálů a technik
  • osvojíme si poznatky o přírodě – živá/neživá příroda
  • naučíme se nové básničky a písničky
  • při vycházkách budeme pouštět draka a sledovat měnící se přírodu a její znaky
  • vytvoříme si podzimní kalendář počasí, kde si budeme zapisovat jednotlivé dny v týdnu
  • budeme si povídat o Dušičkách, navštívíme místní hřbitov a uctíme tím památku všech zesnulých
  • vydlabeme dýni a vyrobíme si strašidýlka
  • zaměříme se na poznávání a rozlišování barev a geometrických tvarů
Včeličky VČELIČKY

PŘÍRODA:

„Pole“ a „Les“

„Volně žijící zvířátka se chystají na zimu“

SVĚT A VĚCI KOLEM NÁS:

„Co umí vítr a déšť“

  • budeme poznávat polní plodiny, seznámíme se s jejich významem pro zdraví člověka, se způsoby uskladnění a využitím v zimě
  • budeme si povídat o přípravě pole na zimu – o pracovních a zemědělských strojích a nářadí k práci
  • budeme si připomínat hlavních znaky podzimu – srovnávání s jarem, létem a zimou
  • pokusíme se poznávat nejznámější listnaté a jehličnaté stromy zrakem i hmatem (při pobytu venku), seznámíme se s jejich            plody – využití pro pracovní činnosti
  • budeme si povídat o významu stromů pro člověka, o jejich proměnách během roku
  • rozšíříme znalosti o zvířatech volně žijících v přírodě, také prostřednictvím knih a DVD
  • budeme pozorovat počasí, sledovat jeho vliv na změny v přírodě
  • připravíme jednoduché pokusy s vodou a vzduchem
  • budeme řešit pracovní listy, malovat, modelovat, zpívat a přednášet
  • budeme upevňovat používání pravidel naší třídy